The month of July saw numerous traffic records for the airport Napoli: il mese appena trascorso è stato infatti quello con il maggior traffico nella storia di Gesac con un milione e 427mila passengers, ed il 31 luglio è stato il giorno con il maggior numero di passeggeri di sempre transitati per lo scalo napoletano con oltre 52.100 presenze tra arrivi e partenze.
Ulteriore record assoluto nella storia di Gesac è il numero di passeggeri internazionali che a luglio sono stati poco più di un milione e 4mila, portando il traffico consolidato negli ultimi 12 mesi (agosto 2022/luglio 2023) ad oltre 12 milioni di passeggeri. Nel periodo gennaio-luglio sono transitati oltre 7 milioni di passeggeri, + 18,4% rispetto allo stesso periodo del 2022, a fronte di un poco significativo incremento di movimenti, a rimarcare come lo sviluppo del traffico di Napoli avvenga grazie ad una strategia finalizzata all’uso di aeromobili di maggiori dimensioni e a minore impatto ambientale.
Thanks to the increase in supply, the use of larger aircraft and a high flight load factor, the Neapolitan airport is at the top in Europe in terms of recovery and growth compared to the pre-pandemic period as certified by ACI Europe: in the second quarter of 2023 Naples is in first place, in the category of airports between 10 and 25 million passengers per year, for percentage increase in growth compared to 2019.
These operating results were accompanied by important environmental initiatives that allowed us to combine growth and sustainability. In terms of reducing greenhouse gases, last December Gesac obtained the highest environmental certification in the airport sector: the 4+ Transition level of the international Airport Carbon Accreditation program of ACI Europe, becoming the nineteenth management company in the world to have this recognition.
The green investment plan, for an amount of over 16 million euros, also includes the installation of photovoltaic panels, capable of progressively producing up to 6.700 MWh/year, which will power the electric vehicles circulating at the airport, and urban forestry interventions in the areas surrounding the airport. Still in terms of reducing greenhouse gases, thanks to the new take-off procedures, in the first four months of testing (April-July) it was possible to avoid over 200 flight hours, with a consequent reduction in noise and CO2 emissions, estimated at over five thousand tons less.
Article published on 3 August 2023 - 14:45